OSCARY 2021 - WYNIKI


NAJLEPSZY FILM:

o   Judas and the Black Messiah

o   Mank

o   Minari

o   Obiecująca. Młoda. Kobieta

o   Proces Siódemki z Chicago

o   Nomaland

o   Ojciec

o   Sound of Metal

 

NAJLEPSZY REŻYSER:

o   David Fincher (Mank)

o   Thomas Vinterberg (Na rauszu)

o   Emerald Fennell (Obiecująca. Młoda. Kobieta)

o   Lee Isaac Chung (Minari)

o   Chloe Zhao (Nomaland)

 

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY:

o   Judas and the Black Messiah (Will Berson, Shaka King)

o   Obiecująca. Młoda. Kobieta. (Emerald Fennell)

o   Sound of Metal (Darius Marder, Abraham Marder)

o   Minari (Lee Isaac Chung)

o   Proces Siódemki z Chicago (Aaron Sorkin)

 

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY:

o   Biały Tygrys (Ramin Bahrani)

o   Nomadland (Chloé Zhao)

o   Pewnej nocy w Miami... (Kemp Powers)

o   Kolejny film o Boracie (Peter Baynham, Dan Swimer, Sacha Baron Cohen, Dan Mazer, Erica Rivinoja, Anthony Hines, Nina Pedrad, Jena Friedman)

o   Ojciec (Christopher Hampton, Florian Zeller)

 

NAJLEPSZE ZDJĘCIA:

o   Nowiny ze świata (Dariusz Wolski)

o   Judas and the Black Messiah (Sean Bobbitt)

o   Nomadland (Joshua James Richards)

o   Proces Siódemki z Chicago (Phedon Papamichael)

o   Mank (Erik Messerschmidt)

 

NAJLEPSZY FILM MIĘDZYNARODOWY

o   „Quo Vadis, Aida?” Jasmili Zbanic (koprodukcja Bośni i Hercegowiny, Austrii, Niemiec, Polski, Francji, Norwegii, Turcji, Rumunii i Holandii)

o   „Na rauszu” Thomasa Vinterberga (Dania)

o   „Better Days” Kwoka Cheunga Tsanga (Hongkong)

o   „The Man Who Sold His Skin” Kaouther Ben Hanii (Tunezja)

o   „Collective” Alexandra Nanau (Rumunia)

 

NAJLEPSZY AKTOR PIERWSZOPLANOWY

    Riz Ahmed („Sound of metal”)

    Chadwick Boseman („Ma Rainey: Matka bluesa”)

    Anthony Hopkins („Ojciec”)

    Gary Oldman („Mank”)

    Steven Yeun („Minari”)

 

NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA

o   Viola Davis („Ma Rainey. Matka bluesa”)

o   Carrey Mulligan („Obiecująca. Młoda. Kobieta”)

o   Andra Day („The United States Vs. Billie Holiday”)

o   Vanessa Kirby („Cząstki kobiety”)

o   Frances McDormand („Nomadland”)

 

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY

o   Sacha Baron Cohen („Proces siódemki z Chicago”)

o   Daniel Kaluuya („Judas and the Black Messiah”)

o   Paul Raci („Sound of metal”)

o   Lakeith Stanfield  („Judas and the Black Messiah”)

o   Leslie Odom Jr („Pewnej nocy w Miami”)

 

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA

o   Maria Bakalova („Kolejny film o Boracie”)

o   Glenn Close („Elegia dla bidoków”)

o   Olivia Coleman („Ojciec”)

o   Amanda Seyfried („Mank”)

o   Yeo-Jong Yun („Minari”)

 

NAJLEPSZY DOKUMENT

o   „Kolektyw”

o   „Obóz godności: Rewolucja w życiu niepełnosprawnych”

o   „Agent kret”

o   „Czego nauczyła mnie ośmiornica”

o   „Time”

 

NAJLEPSZE KOSTIUMY

o   „Emma”

o   „Mank”

o   „Ma Rainey: Matka bluesa”

o   „Mulan”

o   „Pinokio”

 

NAJLEPSZE CHARAKTERYZACJA

o   „Emma”

o   „Elegia dla bidoków”

o   „Ma Rainey: Matka bluesa”

o   „Mank”

o   „Pinokio”

 

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA

o   „Ojciec”

o   „Ma Rainey: Matka bluesa”

o   „Nowiny ze świata”

o   „Tenet”

o   „Mank”

 

NAJLEPSZA MUZYKA

o   Terence Blanchard („Pięciu braci”)

o   Trent Reznor i Atticus Ross („Mank”)

o   Emilie Mosseri („Minari”)

o   James Newton Howard („Nowiny ze świata”)

o   Jon Batiste, Atticus Ross Trent Reznor („Co w duszy gra”)

 

NAJLEPSZA PIOSENKA

o   Fight For You – „Judas and the Black Messiah”

o   Hear My Voice – „Proces Siódemki z Chicago”

o   Husavik – „Eurovision Song Contest: Historia zespołu Fire Saga”, Io Sì (Seen)

o   „Życie przed sobą” – „Pewnej nocy w Miami…”

o   Speak Now – „Pewnej nocy w Miami…”

 

NAJLEPSZE ANIMACJE

o   „Naprzód”

o   „Wyprawa na Księżyc”

o   „Baranek Shaun Film Farmageddon”

o   „Co w duszy gra”

o   „Wolfwalkers”

 

NAJLEPSZY MONTAŻ

o   „Ojciec”

o   „Nomadland”

o   „Sound of Metal”

o   „Proces Siódemki z Chicago”

o   „Obiecująca. Młoda. Kobieta”

 

NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE

o   „Love and Monsters”

o   „Niebo o północy”

o   „Mulan”

o   „Jedyny i niepowtarzalny Ivan”

o   „Tenet”

 

NAJLEPSZY film krótkometrażowy

o   "Feeling Through"

o   "The Letter Room"

o   "The Present"

o   "Two Distant Strangers"

o   "Białe oko"

 

NAJLEPSZA ANIMACJA KRÓTKOMETRAŻOWA

o   „Burrow”

o   „Genius Loci”

o   „Jakby coś, kocham was”

o   „Opera”

o   „Já-Fólkið”

  

NAJLEPSZY DŹWIĘK

o   “Misja Greyhound”

o   “Mank”

o   "Nowiny ze świata"

o   “Soul”

o   “Sound of Metal”

 

 

0 komentarze