OSCARY 2021 - WYNIKI
NAJLEPSZY FILM:
o Judas and the Black Messiah
o Mank
o Minari
o Obiecująca. Młoda. Kobieta
o Proces Siódemki z Chicago
o Nomaland
o Ojciec
o Sound of Metal
NAJLEPSZY REŻYSER:
o David Fincher (Mank)
o Thomas Vinterberg (Na rauszu)
o Emerald Fennell (Obiecująca. Młoda. Kobieta)
o Lee Isaac Chung (Minari)
o Chloe Zhao (Nomaland)
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY:
o Judas and the Black Messiah (Will Berson, Shaka King)
o Obiecująca. Młoda. Kobieta. (Emerald Fennell)
o Sound of Metal (Darius Marder, Abraham Marder)
o Minari (Lee Isaac Chung)
o Proces Siódemki z Chicago (Aaron Sorkin)
NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY:
o Biały Tygrys (Ramin Bahrani)
o Nomadland (Chloé Zhao)
o Pewnej nocy w Miami... (Kemp Powers)
o Kolejny film o Boracie (Peter Baynham, Dan Swimer, Sacha Baron Cohen, Dan Mazer, Erica Rivinoja, Anthony Hines, Nina Pedrad, Jena Friedman)
o Ojciec (Christopher Hampton, Florian Zeller)
NAJLEPSZE ZDJĘCIA:
o Nowiny ze świata (Dariusz Wolski)
o Judas and the Black Messiah (Sean Bobbitt)
o Nomadland (Joshua James Richards)
o Proces Siódemki z Chicago (Phedon Papamichael)
o Mank (Erik Messerschmidt)
NAJLEPSZY FILM MIĘDZYNARODOWY
o „Quo Vadis, Aida?” Jasmili Zbanic (koprodukcja Bośni i Hercegowiny, Austrii, Niemiec, Polski, Francji, Norwegii, Turcji, Rumunii i Holandii)
o „Na rauszu” Thomasa Vinterberga (Dania)
o „Better Days” Kwoka Cheunga Tsanga (Hongkong)
o „The Man Who Sold His Skin” Kaouther Ben Hanii (Tunezja)
o „Collective” Alexandra Nanau (Rumunia)
NAJLEPSZY AKTOR PIERWSZOPLANOWY
Riz Ahmed („Sound of metal”)
Chadwick Boseman („Ma Rainey: Matka bluesa”)
Anthony Hopkins („Ojciec”)
Gary Oldman („Mank”)
Steven Yeun („Minari”)
NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA
o Viola Davis („Ma Rainey. Matka bluesa”)
o Carrey Mulligan („Obiecująca. Młoda. Kobieta”)
o Andra Day („The United States Vs. Billie Holiday”)
o Vanessa Kirby („Cząstki kobiety”)
o Frances McDormand („Nomadland”)
NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
o Sacha Baron Cohen („Proces siódemki z Chicago”)
o Daniel Kaluuya („Judas and the Black Messiah”)
o Paul Raci („Sound of metal”)
o Lakeith Stanfield („Judas and the Black Messiah”)
o Leslie Odom Jr („Pewnej nocy w Miami”)
NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
o Maria Bakalova („Kolejny film o Boracie”)
o Glenn Close („Elegia dla bidoków”)
o Olivia Coleman („Ojciec”)
o Amanda Seyfried („Mank”)
o Yeo-Jong Yun („Minari”)
NAJLEPSZY DOKUMENT
o „Kolektyw”
o „Obóz godności: Rewolucja w życiu niepełnosprawnych”
o „Agent kret”
o „Czego nauczyła mnie ośmiornica”
o „Time”
NAJLEPSZE KOSTIUMY
o „Emma”
o „Mank”
o „Ma Rainey: Matka bluesa”
o „Mulan”
o „Pinokio”
NAJLEPSZE CHARAKTERYZACJA
o „Emma”
o „Elegia dla bidoków”
o „Ma Rainey: Matka bluesa”
o „Mank”
o „Pinokio”
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
o „Ojciec”
o „Ma Rainey: Matka bluesa”
o „Nowiny ze świata”
o „Tenet”
o „Mank”
NAJLEPSZA MUZYKA
o Terence Blanchard („Pięciu braci”)
o Trent Reznor i Atticus Ross („Mank”)
o Emilie Mosseri („Minari”)
o James Newton Howard („Nowiny ze świata”)
o Jon Batiste, Atticus Ross Trent Reznor („Co w duszy gra”)
NAJLEPSZA PIOSENKA
o Fight For You – „Judas and the Black Messiah”
o Hear My Voice – „Proces Siódemki z Chicago”
o Husavik – „Eurovision Song Contest: Historia zespołu Fire Saga”, Io Sì (Seen)
o „Życie przed sobą” – „Pewnej nocy w Miami…”
o Speak Now – „Pewnej nocy w Miami…”
NAJLEPSZE ANIMACJE
o „Naprzód”
o „Wyprawa na Księżyc”
o „Baranek Shaun Film Farmageddon”
o „Co w duszy gra”
o „Wolfwalkers”
NAJLEPSZY MONTAŻ
o „Ojciec”
o „Nomadland”
o „Sound of Metal”
o „Proces Siódemki z Chicago”
o „Obiecująca. Młoda. Kobieta”
NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE
o „Love and Monsters”
o „Niebo o północy”
o „Mulan”
o „Jedyny i niepowtarzalny Ivan”
o „Tenet”
NAJLEPSZY film krótkometrażowy
o "Feeling Through"
o "The Letter Room"
o "The Present"
o "Two Distant Strangers"
o "Białe oko"
NAJLEPSZA ANIMACJA KRÓTKOMETRAŻOWA
o „Burrow”
o „Genius Loci”
o „Jakby coś, kocham was”
o „Opera”
o „Já-Fólkið”
NAJLEPSZY DŹWIĘK
o “Misja Greyhound”
o “Mank”
o "Nowiny ze świata"
o “Soul”
o “Sound of Metal”
0 komentarze